Minęło, minęło i tak przeminą wszystkie historie

Reżyseria:
Andrzej Wełmiński
Premiera:
Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie,
2007

Sztuka jest zawsze sztuką obecną, to jej obecność ożywia przeszłość odkrywając formy pokrewne lub odmienne. W ten sposób przeszłość przestaje być dla nas czymś obojętnym, bo jest wciąż sprowadzana do teraźniejszości.
Bywa, że po wielu latach, ktoś ma przed oczyma wspomnienie wyraźniejsze niż wtedy…
Zjawia się ono nagle, bez specjalnego przywołania…
Przenosimy się w przeszłość a raczej przeszłość sprowadzamy do teraźniejszości. Manipulujemy realnością naszej pamięci, jej fragmentami, reliktami i śladami, a Cricot-2 to teatr, który jest zarówno podmiotem jak i przedmiotem tej pamięci.
Zgodnie z zasadą efektu Drost’a historie odbywają się w historiach, opowiadania w opowiadaniach…
Bez wyraźnego punktu początkowego i kierunku jakkolwiek określonego.

Spektakl zbudowany z materii wspomnień aktorów, mało znanych faktów i dokumentów z historii Teatru Cricot-2. Sięgamy do korzeni Cricotu, które dziś giną w zapomnieniu: Kineformy Pawłowskiego, teatr Karbunkuł Andrzeja Bursy i Jana Guntera, Historia sentymentalna – Cyrk Kazimierza Mikulskiego…

wszyscy w głębokim śnie są pogrążeni…

Stanisław Ignacy Witkiewicz

Przeszłość jest niesamowicie rzeczywista i obecna.
Pochłania wszystkich, którzy nie potrafią się wykupić…

C.G. Jung

Spektakl zrealizowany przez Aktorów Teatru Cricot 2 wraz z zespołem Teatru M.I.S.T. Jest to mozaika autonomicznych obrazów, gdzie w swobodnym montażu przewijają się oniryczne reminiscencje z legendarnych spektakli teatru Cricot 2.

Minęło, minęło i tak przeminą wszystkie historie

Reżyseria:
Andrzej Wełmiński
Premiera:
2007,
Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie

Sztuka jest zawsze sztuką obecną, to jej obecność ożywia przeszłość odkrywając formy pokrewne lub odmienne. W ten sposób przeszłość przestaje być dla nas czymś obojętnym, bo jest wciąż sprowadzana do teraźniejszości.
Bywa, że po wielu latach, ktoś ma przed oczyma wspomnienie wyraźniejsze niż wtedy…
Zjawia się ono nagle, bez specjalnego przywołania…
Przenosimy się w przeszłość a raczej przeszłość sprowadzamy do teraźniejszości. Manipulujemy realnością naszej pamięci, jej fragmentami, reliktami i śladami, a Cricot-2 to teatr, który jest zarówno podmiotem jak i przedmiotem tej pamięci.
Zgodnie z zasadą efektu Drost’a historie odbywają się w historiach, opowiadania w opowiadaniach…
Bez wyraźnego punktu początkowego i kierunku jakkolwiek określonego.

Spektakl zbudowany z materii wspomnień aktorów, mało znanych faktów i dokumentów z historii Teatru Cricot-2. Sięgamy do korzeni Cricotu, które dziś giną w zapomnieniu: Kineformy Pawłowskiego, teatr Karbunkuł Andrzeja Bursy i Jana Guntera, Historia sentymentalna – Cyrk Kazimierza Mikulskiego…

Występują:

Aktorzy Teatru Cricot 2:

Tomasz Dobrowolski

Zbigniew Gostomski

Jan Güntner

Andrzej Kowalczyk,

Stanisław Michno,

Teresa Wełmińska,

Andrzej Wełmiński,

Mateusz Wełmiński,

oraz:

Kasia Wełmińska.

Kuba Kowalczyk,

Ann Dzierża.

Trailer

Przewodnik

Powiązane teksty
Eseje

Funkcja i znaczenie zespołu w procesie tworzenia spektakli teatru Cricot 2

Andrzej Wełmiński
Eseje

Teresa i Andrzej Wełmińscy

Natalia Zarzecka
Eseje

Motywy i elementy żydowskie w spektaklach Tadeusza Kantora

Andrzej Wełmiński
Eseje

Rzeczy ważne

Justyna Michalik-Tomala, 2024
Inne

Teatr Wełmińskich