Jason Turner – Technika Lecoq’a

Halldor Laxness – Brecht i teatr muzyczny

Andrea Cusumano – Praca w przestrzeni w tradycji Tadeusza Kantora

Andrzej i Teresa Welminscy – Praca z obiektem w tradycji Tadeusza Kantora 26 lipca – 21 sierpnia

Celem warsztatów jest przybliżenie podstawowych zasad i nowatorskich idei Teatru Cricot-2.

Warsztaty obejmują zarówno teorię, jak i praktykę.

Teoria będzie przekazywana podczas rozmów z uczestnikami, wykładów oraz prezentacji filmów DVD.
W części teoretycznej postaramy się wyjaśnić

  • podstawowe koncepcje działań Teatru Cricot-2 oraz ABC Cricot,
  • krótką historię rozwoju idei Teatru Cricot-2.
  • kluczowe idee, takie jak: teatr autonomiczny lub niezależny, „rzeczywistość najniższego stopnia”, „klisza pamięci”, „manekiny” czy idea podróży.

W części praktycznej wspólnie z uczestnikami prześledzimy wybrane metody działań artystycznych i proces powstawania spektaklu.

  • Praca z obiektem w tradycji teatru CRICOT 2
  • Wspólnie z uczestnikami podejmiemy próbę stworzenia etiud i scenek z wykorzystaniem metod opanowanych przez Cricot.
  • Zastanowimy się nad różnymi przestrzeniami teatralnymi i ich konsekwencjami dla aktora;
  • użycie przedmiotu przez aktora;
  • funkcja kostiumu
  • znaczenie kostiumu;
  • bio-obiekty.
  • gorsze przedmioty
  • materia
  • maszyny teatralne
  • rzeczywistość
  • pozostałości i dziwactwa
  • transformacja i modyfikacja obiektów
  • obiekty symboliczne i metaforyczne
  • obiekty z pamięci

Pontlevoy 2010

Prowadzący:
Teresa i Andrzej Wełmińscy
Miejsce:
University of Washinton School of Drama
Termin:
26 lipca, 2010
- 8 sierpnia, 2010

Trailer

Przewodnik

Powiązane teksty
Inne

Szklane fotografie – O wystawie Andrzeja Wełmińskiego

Andrzej Zygmuntowicz