W rezultacie pracy z młodymi artystami z Wydziału Teatralnego Akademii Sztuk w Kiszyniowie powstał performance pt. Słomiane Hieroglify. Budowa utworu zawiera liczne dygresje, figury słowno-dzwiękowe i odwołania dotyczące nie tylko różnorodnych zjawisk sztuki współczesnej ale też barokowej twórczości Dymitra Kantemira.
Metody pracy wynikały z wieloletniej praktyki teatralnej wypracowanej przez tych artystów odwołując się zwłaszcza do idei teatru autonomicznego, dla którego wszystkie komponenty dzieła są równoprawne oraz sięgając do fundamentalnych zasad sztuki współczesnej, podkreślając rolę ryzyka, kreatywności, niepewności, nieodwracalności i współodpowiedzialności za ostateczny kształt spektaklu.
Zajęcia obejmowały wiele różnych działań oraz rozmów, które doprowadziły do osiągnięcia intensywnego stanu twórczego. Stały się żywym procesem twórczym w którym aktor-uczestnik sięga do najgłębszych pokładów swojej psychiki i własnych wspomnień, aby zjednoczyć się z tym, co uniwersalne i archetypowe. To proces w którym zachodzą nieustające sprzężenia zwrotne pomiędzy wszystkimi uczestnikami i pojawiającymi się elementami, powoli krystalizują się syntezy i zaczyna się spajanie wszystkich elementów.
Treść, sfera semantyczna i werbalna powstaje w czasie całego procesu tworzenia spektaklu i staje się jego integralną całością.
W rezultacie pracy z młodymi artystami z Wydziału Teatralnego Akademii Sztuk w Kiszyniowie powstał performance pt. Słomiane Hieroglify. Budowa utworu zawiera liczne dygresje, figury słowno-dzwiękowe i odwołania dotyczące nie tylko różnorodnych zjawisk sztuki współczesnej ale też barokowej twórczości Dymitra Kantemira.
Premiera:
02 – 05, godz 17:30, 10:00 / Teatrul Eugène Ionesco / ClassFestfestival Kiszyniów
Projekt współorganizowany przez ClassFest International Festival Kiszyniów, Sf. Gheorghe, Festiwal Reflex, Uniwestytet Babes-Bolyai w Klużu oraz Akademia Sztuk Pięknych w AMTAP w Kiszyniowie. Przy współpracy z Instytutem Polskim w Bukareszcie oraz Fundacją Teresy i Andrzeja Wełmińskich.