Efekty pracy warsztatowej zostały zademonstrowane widzom w formie publicznego pokazu pt. ASHES.
Johan Knuts
Tine Roggeman
Amber Janssens
Charlotte Wellens
Laurian Callebaut
Liesbeth Mulkers
Lynn Vandenbroeck
Charlotte Verlinder
Anke Jochems
Janna van Mingeroet
Matthias Van de Brull
Sander Van den Broeck
Sarah Vandaraa
Helen Desmet
Emma De Saedeler
Warsztaty dedykowane Tadeuszowi Kantorowi miały za zadanie wprowadzenie młodych aktorów z Luca Drama w obszar idei Teatru Cricot, jego praktyk i metod. Od podstawowych zagadnień tradycji teatru Cricot do zastosowania ich we własnej twórczości teatralnej.
ASHES /POPIOŁY/
Utwór nie ma fabuły…
Uwertura
w kręgach światła dostrzegamy figury pochłonięte swoimi czynnościami, we wnętrzach rożnych pomieszczeń rozgrywają się sceny jak gdyby podglądane przez okna:
Kubo- futurystyczne Intermedium
Wieża obserwacyjna dyżurny obserwator śledzi sytuację na przedpolu przez lornetkę
Transzeje, fortyfikacje i umocnienia albo techniki przenoszenia worów – mówiono wówczas: wojna się skończy gdy zabraknie Belgii do sypania jej do worków…
Bezwzględna machina historii – Nie żyją już weterani tamtej wojny – ale mamy protezy pamięci zbiorowej, to sztucznie stworzona pamięć ruchomych obrazów – filmy archiwalne.
Plan filmowy, jego statyści i rekwizyty
Widma z 1914
Wszyscy polegli
Dziewczynka i jej zabawka
Manifest śmierci wg. Tadeusza Kantora
Zaciemnienie
Gaz – scena baletowa
… sama zgroza, która urągała wszelkiej ludzkiej fantazji. Ludzie, zmagający się w śmiertelnej walce, wleką się na czworakach i jak w obłąkaniu rwą na ciele odzież. Jeden leży, wczepiwszy palce w ziemię, drugi obok z szeroko otwartymi źrenicami. W oczach jego zastygło przerażenie przed niepojętym. Świszczące zatrute oddechy mówiące o niezmiernej męce konających. Niebieskie, sine wargi, sine białka, w kątach ust żółta piana. I nieopisana groza na twarzach!…
Max Wild
Płonąca biblioteka
Zostały tylko popioły
Studenci z Leuven czyli Powrót do realności