Pages from the Book of…

Reżyseria:
Teresa i Andrzej Wełmińscy
Premiera:
Barn Theater Rose Bruford Londyn,
2012

Spektakl powstał w 2012 w trakcie studyjnej pracy z grupą studentów Rose Bruford College.
Metody tworzenia tego spektaklu wynikały z praktyk Teatru Cricot 2 Tadeusza Kantora odwołując się zwłaszcza do zespołowego charakteru pracy i jego głównej przesłanki – teatru autonomicznego, dla którego wszystkie komponenty dzieła są równoprawne.

Spektakl był prezentowany na festiwalach: Istropolitana Project w Bratysławie (gdzie otrzymał dwie główne nagrody w kategoriach: Wybitne Osiągnięcie oraz Najlepsza Produkcja), Fringe w Edynburgu 2012, Moscow International University Theatre Festival – Open Class: Stanislavsky Continues, Festiwal Teatrów Błądzących w Gardzienicach, Festiwal BITEI Mołdawia – 2016, Festiwal F.A.S.T. Rumunia – 2016, Festiwal SIBIU FITS Rumunia – 2016.

Spektakl został zrealizowany  przez zespół studentów III roku BA Rose Bruford (European Theatre Arts Course)w reżyserii i współpracy z Teresą i Andrzejem Wełmińskimi, artystami wizualnymi i byłymi członkami światowej sławy Teatru Circot2 Tadeusz Kantora.

Spektakl powstał w oparciu o wybrane teksty oraz grafiki Bruno Schulza, jednego z najważniejszych polskich autorów XX wieku. Opowiadania Bruno Schulza stanowią niecodzienny opis życia małomiasteczkowych Żydów polskich i są swoistą autobiografią pisarza utrzymaną w poetyce snu, gdzie zacierają się granica między rzeczywistością a mitem. Twórczość Schulza jest zjawiskiem oryginalnym w światowej literaturze nawiązującą do surrealizmu, kreacjonizmu i psychoanalizy oraz porównywaną do modernistycznego ekspresjonizmu Franza Kafki. Rok 2012 to czas jubileuszów – w tym roku przypada jego 120 rocznica urodzin i 70 rocznica tragicznej śmierci.

Metody pracy nad spektaklem wynikały z praktyki Teatru Cricot 2 T. Kantora odwołując się zwłaszcza do jego głównej idei teatru autonomicznego, dla którego wszystkie komponenty dzieła są równoprawne.

W rezultacie powstał spektakl o dużych walorach muzycznych  i  plastycznych i którego uczestnicy z łatwością żonglują różnymi manierami i konwencjami teatralnymi. W spektaklu wyróżnić można kilka rodzajów wykonawców: chór, orkiestra, narrator, animatorzy obiektów, aktorzy. Wszystkie elementy współpracują ze sobą w ścisłej zależności i tworzą jednolitą całość.

Pages from the Book of…

Reżyseria:
Teresa i Andrzej Wełmińscy
Premiera:
2012,
Barn Theater Rose Bruford Londyn

Spektakl powstał w 2012 w trakcie studyjnej pracy z grupą studentów Rose Bruford College.
Metody tworzenia tego spektaklu wynikały z praktyk Teatru Cricot 2 Tadeusza Kantora odwołując się zwłaszcza do zespołowego charakteru pracy i jego głównej przesłanki – teatru autonomicznego, dla którego wszystkie komponenty dzieła są równoprawne.

Spektakl był prezentowany na festiwalach: Istropolitana Project w Bratysławie (gdzie otrzymał dwie główne nagrody w kategoriach: Wybitne Osiągnięcie oraz Najlepsza Produkcja), Fringe w Edynburgu 2012, Moscow International University Theatre Festival – Open Class: Stanislavsky Continues, Festiwal Teatrów Błądzących w Gardzienicach, Festiwal BITEI Mołdawia – 2016, Festiwal F.A.S.T. Rumunia – 2016, Festiwal SIBIU FITS Rumunia – 2016.

Występują:

Trailer

Przewodnik

Powiązane teksty
Eseje

Funkcja i znaczenie zespołu w procesie tworzenia spektakli teatru Cricot 2

Andrzej Wełmiński
Eseje

Teresa i Andrzej Wełmińscy

Natalia Zarzecka
Eseje

Motywy i elementy żydowskie w spektaklach Tadeusza Kantora

Andrzej Wełmiński
Eseje

Rzeczy ważne

Justyna Michalik-Tomala, 2024
Inne

Teatr Wełmińskich