Da liegt der Hund begraben

Reżyseria:
Andrzej Wełmiński
Premiera:
Teatr Rampe, Stuttgart,
1997

„tak to już jest, że złe sny rodzi i karmi każde pogranicze, każde spotkanie dwu różnych światów, wiar, tradycji.”

Mieczysław Porębski

koncepcja i scenariusz: Andrzej Wełmiński
reżyseria: Andrzej Wełmiński
współpraca: Teresa Wełmińska
scenografia: Andrzej Wełmiński
kostiumy: Tertesa Wełmińska


To kolejny spektakl zrealizowany z zespołem Teatru Rampe ze Stuttgartu.

Niemiecko – polskie relacje, stosunki sąsiedzkie dwóch krajów, zamykanie się i przekraczanie granic, przenikanie się kultur i różnice obyczajów, germańskie koszmary i polskie halucynacje. Od prapoczątków sięgających mitycznych czasów Nibelungów po dzień dzisiejszy.

W niewielkim, średniowiecznym mieście Esslingen pod Stuttgartem znajduje się muzeum J. F. Schreibera – pioniera i propagatora litografii. Schreiber był twórcą cudownych książeczek dla dzieci, w których ilustracje w trakcie otwierania stawały się przestrzenne a czasem ruchome. Taka właśnie księga stanowiła główną machinę spektaklu. Każda kolejna karta otwierała nowy epizod…

Da liegt der Hund begraben

Reżyseria:
Andrzej Wełmiński
Premiera:
1997,
Teatr Rampe, Stuttgart

Występują:

Konferansier / Twardowski – Frank Dees

Pies, Hitler – Uwe-Peter Spinner

Nibelungi – Anne Undine Beck, Aimée Blass, Johanna Kollet, Ulrike Volkers, Carlo Goeschel, Uve-Peter Spinner, Michael Schmidt, Thomas J. Scharf

Kant – Aimée Blass

Goethe – Carlo Goeschel

Myśliwi – Aimée Blass, Uwe-Peter Spinner

Loreley – Ulrike Volkers

Żołnierze – Uwe-Peter Spinne, Michael Schmidt

Maria Szymanowska – Anne Undine Beck

Bismarck / Goebbels – Carlo Goeschel

Trailer

Galeria

Przewodnik

Powiązane teksty
Eseje

Funkcja i znaczenie zespołu w procesie tworzenia spektakli teatru Cricot 2

Andrzej Wełmiński
Eseje

Teresa i Andrzej Wełmińscy

Natalia Zarzecka
Eseje

Motywy i elementy żydowskie w spektaklach Tadeusza Kantora

Andrzej Wełmiński
Eseje

Rzeczy ważne

Justyna Michalik-Tomala, 2024
Inne

Teatr Wełmińskich